Είσαι ο κομπιουτεράς της παρέας-οικογένειας; Διορθώνεις μόνιμα τους υπολογιστές μας!!!

Αυτή είναι η κατάρα-ρετσινιά που θα σας κολλήσουν. Το ίδιο ισχύει και εάν είστε γιατρός, δικηγόρος κλπ. Είναι εντάξει να δώσετε τις συμβουλές σε φίλους, αλλά στο χέρι σας είναι να μην το παρακάνουν. Θα σας τηλεφωνούν την ώρα που θέλετε να ξεκουραστείτε, να βγείτε για να διασκεδάσετε ή αν έχετε δουλειά. Θα ζητήσουν μια συμβουλή ή να τους κάνετε μια εργασία χωρίς εσείς να έχετε κάποιο όφελος.


Ας δούμε τι μπορεί να συναντήσετε (γράψτε τις δικές σας εμπειρίες στα σχόλια):

1. Υπάρχουν συγγενείς-φίλοι που θα σας τηλεφωνούν ΜΟΝΟ όταν ο υπολογιστής τους έχει πρόβλημα.
Αυτοί αναγνωρίζονται εύκολα. Όταν επικοινωνούν μαζί σας, αρχίζουν με χαιρετισμό του στυλ "γεια σου, που χάθηκες;". Δεν έχει σχέση τι θα απαντήσετε (είτε λείπατε από την χώρα, είτε είχατε πρόβλημα υγείας). Ακολουθεί το πρόβλημα που έχουν και εάν δεν βρεθεί λύση, ίσως να σας προσφέρουν καφεδάκο στο σπίτι τους για να διορθώσετε το πρόβλημα.

2. ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ μην εγκαθιστάτε Teamviewer στον υπολογιστή τους.
Το teamviewer αποτελεί ίσως την πιο ολοκληρωμένη λύση που υπάρχει στο να λύνονται τα προβλήματα υπολογιστών απομακρυσμένα. Επειδή οι τελικοί χρήστες δεν θα μπορούν να περιγράψουν το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν, καλό είναι να βλέπετε και εσείς τι βλέπουν και αυτοί. Μια περιγραφή ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΤΕΙΛΩ MAIL, δεν λέει κάτι συγκεκριμένο. Έχεις internet; Βάλε τα καλώδια ξανά. Κάνε επανεκκίνηση το router. Πως στέλνεις mail (πρόγραμμα ή browser); Τι προσπαθείς να στείλεις;

Το teamviewer δεν είναι δωρεάν για επαγγελματική χρήση. Εάν το χρησιμοποιείτε για προσωπική χρήση, προσφέρεται δωρεάν. Οπότε να έχετε υπόψιν σας ότι χρησιμοποιώντας το, παίζει και να παρανομείτε (και εσείς, και αυτοί).
Η λύση αυτή αποτελεί την πιο γρήγορη επίλυση προβλημάτων του τύπου "κάνε κλικ στο εικονίδιο". Θα σας γλιτώσει άπειρο χρόνο στο τηλέφωνο ή ακόμα και επίσκεψης. Μια τέτοια λύση έχει και τα κατά της. Θα σας τηλεφωνούν με το παραμικρό, γνωρίζοντας ότι εσείς μπορείτε να μπείτε απομακρυσμένα και να διορθώσετε τον υπολογιστή, ακόμα και για το ίδιο πρόβλημα. Έτσι αθροιστικά ο χρόνος που θα σπαταλήσετε είναι άπειρος.

Επειδή ο χρόνος είναι χρήμα και εσείς προσφέρετε τις υπηρεσίες σας, καλό είναι να πληρωθείτε. Θα μου πείτε, από συγγενή-φίλο θα πάρω χρήματα; ΝΑΙ από αυτούς, αφού είστε επαγγελματίας και από αυτό βγάζετε το ψωμί σας. Γιατί; Γιατί δεν θα σταματήσουν να σας τηλεφωνούν για το ίδιο πρόβλημα, και αρκετές φορές θα σας εκνευρίσουν.

Σε αυτές τις περιπτώσεις ΜΗΝ εγκαθιστάτε teamviewer (όπως είπα, πρέπει να το πληρώσετε). Μπορείτε να πάτε από τον χώρο τους, ώστε να καταλάβουν ότι σας έχουν βγάλει από το ωράριό σας, ώστε να καταλάβουν ότι αυτό που κάνετε δεν είναι ΔΩΡΕΑΝ αλλά από αυτό βγάζετε το ψωμί σας. Από την αρχή θέστε χρονικό περιθώριο (πχ 1 ώρα γιατί έχω ραντεβού και αλλού). Αν δεν το κάνετε, θα βγαίνουν στην πορεία και άλλα πιθανά προβλήματα που θα έχουν, που όμως δεν επηρεάζουν την λειτουργία.

Το δύσκολο της υπόθεσης είναι πως θα ζητήσετε χρήματα από συγγενή-φίλο (αν δεν θέλετε να πάρετε, θα σας τηλεφωνούν κατά ριπάς ακόμα και για μικροπροβλήματα χωρίς να σας σέβονται):
- Το ξεκαθαρίζετε στην αρχή. Αυτή η εργασία θα σου κοστίσει τόσο.
- Εάν δεν ξέρετε πόση ώρα θα σας πάρει, μπορείτε να πείτε κάτι του στυλ, να το δούμε τι είναι και θα σου πω στο τέλος πόσο θα σου κοστίσει. Δεν θα είναι πολλά.
- Εάν είστε γενικά ντροπαλός και δεν πείτε κάτι από τα παραπάνω, όταν τελειώστε την εργασία σας, περιμένετε να σας ρωτήσουν "τι χρωστάω;" είτε απλά να σας δώσουν ένα ποσό (πιθανό να μην είναι αυτό που θέλατε αλλά τουλάχιστο αναγνωρίζουν το γεγονός ότι σηκωθήκατε από το σπίτι σας και πήγατε στον χώρο τους). Εάν δεν κάνουν κάτι από αυτά, τότε απλά την επόμενη φορά που θα σας τηλεφωνήσουν, λέτε ότι δεν μπορείτε. Εάν δεν έχουν κάποιον γνωστό (σαν εσάς), θα αναγκαστούν να το πάνε σε ξένο μάστορα που εκεί δεν θα μπορέσουν να την σκαπουλάρουν και ίσως να πληρώσουν πιο ακριβά.

3. Χάλασε ο υπολογιστής μου, μου έχει δέσει τα χέρια. Έλα από το σπίτι να το φτιάξεις.
Θα πάτε στον χώρο τους. Λογικά θα πάτε χωρίς όλα σας τα εργαλεία. Θα έχετε κάποια βασικά που λύνουν ένα 80-90% των προβλημάτων. Εφαρμόζετε όλες τις γνώσεις που έχετε και δεν βρίσκετε τίποτα. Οπότε τι κάνετε; Του λέτε να το φέρει από τον χώρο σας (μαγαζί ή σπίτι σας). Μια πιθανή πρότασή τους είναι, "μια και ήρθες, δεν το παίρνεις;"
Να το γράψω λίγο ολοκληρωμένα. ΠΑΤΕ από τον χώρο τους, ΔΕΝ μπορείτε να το φτιάξετε και ΖΗΤΑΤΕ να σας το φέρει από τον χώρο σας (που έχετε όλα τα εργαλεία σας) και ΣΑΣ ΛΕΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΕΤΕ μια και ήρθατε.
Κάτσε ρε μεγάλε, μήπως θέλεις να σε πληρώσω κιόλας όταν το φτιάξω;

ΠΟΤΕ δεν θα κάνατε μια εγχείρηση στο σπίτι σας. Θα προτιμούσατε το νοσοκομείο επειδή έχει τα μηχανήματα αλλά και άλλες ειδικότητες ιατρών. Το ίδίο ισχύει και εδώ. ΠΑΝΤΑ να προτείνετε ότι επειδή δεν ξέρετε τι μπορεί να συναντήσετε, να το φέρουν στον χώρο σας επειδή θα έχετε όλα τα εργαλεία σας. Όταν τελειώσετε, να περάσουν να το πάρουν ώστε να σας πληρώσουν κιόλας (γιατί υπάρχει περίπτωση του τζάμπα-του ευχαριστώ πολυ).

4. Ατελείωτη τηλεφωνική υποστήριξη (ή μέσω viber ή μέσω skype).
Επειδή είστε ο κομπιουτεράς της παρέας, ΟΛΟΙ νομίζουν ότι όποια συσκευή και να πέσει στα χέρια σας, εσείς ξέρετε πως να την ρυθμίζετε, πως να την παραμετροποιείτε ώστε αυτή να έχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στον χειρισμό.
Μπορεί να σας τύχει να σας τηλεφωνήσουν για ρύθμιση android κινητού-tablet, iPhone, tv ίσως ακόμα και υπηρεσιών όπως αγορά φθηνών αεροπορικών εισιτηρίων, να γράψετε μια αγγελία ώστε να πουληθεί κάποιο αντικείμενο κλπ.
Πάλι από αυτή την διαδικασία ΔΕΝ πρόκειται να βγάλετε κάποιο όφελος οπότε είναι απλά σπατάλη χρόνου. Και επειδή είναι και τηλέφωνο, υπάρχει η δυνατότητα να το κλείσετε (ευγενικά πάντα λέγοντας ότι βιάζομαι να βγω για μια δουλειά που έχω ή ανάλογα που είστε να πείτε ότι είμαι σε δουλειά τώρα και δεν μπορώ να μιλήσω).

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.